Google Chrome tüm reklam engelleyicileri yasaklıyor: Peki ne yapabilirsiniz?

Posted by

Hem mobilde hem de masaüstünde açık ara dünyanın en çok kullanılan web tarayıcısı olan Google Chrome, çok yakında reklam engelleyicilerle ilgili büyük bir darbe vurmaya hazırlanıyor. Özellikle gizlilik, güvenlik ve performans odaklı değişikliklerle yepyeni bir döneme girecek olan tarayıcı için önemli değişiklikler kapıda.

Google Chrome, Manifest V3 ile neler değiştirecek?

Google Chrome için kullandığınız eklentilerin tarayıcıyla kurduğu iletişimi sağlayan protokol olarak adlandırabileceğimiz ve eklentilerin özelliklerini rahatlıkla kısıtlayabilen Manifest V2 çok yakında yerini Manifest V3’e bırakıyor. Bu anlamda, eskiden izin verilen birçok reklam engelleyici için yolun sonuna geliyoruz.

Google, Manifest V2’nin sona erdirilmesi sürecine bu yılın Haziran ayında başlayacaklarını açıkladı. Bu süreç ilk olarak Chrome’un Beta, Dev ve Canary kanallarında başlayacak ve hazır olduğunda tüm Google Chrome sürümleri için yayınlanacak. Bu da AdBlcok ve uBlock Origin gibi eklentiler için yolun sonu anlamına gelebilir.

Peki ne yapabilirsiniz? Süreç nasıl ilerleyecek?

Öncelikle Google’ın Manifest V3’ü dahi beklemeden, yavaş yavaş reklam engelleyiciler için bir planı devreye soktuğunu söyleyebiliriz. Google Chrome’un eklentiler sayfasında uBlock araması yaparsanız, milyonlarca kullanıcısı olmasına rağmen ilk sayfada çıkmadığını görebilirsiniz. Hatta Google, artık bu tip reklam engelleyicileri ‘Öne Çıkanlar’ sekmesinde dahi göstermiyor.

Bu aşamada reklam engelleyici kullanmak isteyen kullanıcılar, Google’ın Manifest V3’ü ne kadar etkin ve katı bir şekilde kullanacağı konusunda insafına kalmış vaziyette. Bildiğiniz üzere Google’ın resmen izin vermediği eklentiler dahi geliştirici modu kullanılarak paket halinde kurulabiliyor. Özetle şirket, şimdi bile aslında izin vermediği çeşitli eklentilere göz yummayı seçiyor.

Bu aşamada Google için oldukça zorlu bir karar süreci bekliyor bizleri… Firefox dışında tüm kayda değer tarayıcıların Chromium tabanlı olduğu düşünülürse, şirketin ne kadar ileri gidebileceği, diğer tarayıcıları kullananları dahi rahatsız edebilecek kadar enseyi karartıp karartmadığı belirleyici olacak.

Eğer Google bu süreçte gereğinden fazla agresif bir politika izlerse rakiplerine çok büyük bir kullanıcı kitlesini kaptırabilir.

Siz de konuyla ilgili görüşlerinizi bizle yorumlarda paylaşabilirsiniz.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir